טויוטה

נהיגת חורף לעומת נהיגת קיץ וההכנות הנדרשות

עונות השנה השונות והתנאים הסביבתיים שהן מייצרות משפיעים על חיינו במגוון דרכים שונות, חלקן זניחות וחלקן משמעותיות ביותר. נושא הבטיחות בדרכים והנהיגה בכבישים מושפע באופן מהותי מעונות השנה, במיוחד במדינה כמו ישראל בה התשתיות אינן ערוכות באופן אופטימאלי להתמודדות עם מזג אוויר קיצוני, ובמיוחד להתמודדות עם השפעות החורף. בעוד העונה הקרה והגשומה טומנת בחובה יותר סיכונים ואתגרים עבור הנוסעים בדרכים מאשר עונות אחרות, גם בקיץ רצוי לבצע התאמות והכנות מסוימות. מהם ההבדלים העיקריים בין נהיגה בקיץ לבין החורף, מהן ההתאמות וההכנות שמומלץ לבצע ומה כדאי לדעת ולהכיר במידה ואתם רוכשים רכב טויוטה חדש, או לחילופין במקרה בו אתם נוסעים ברכב ישן יחסית?

 

הבדלים עיקריים בדרכים בין החורף לקיץ

את ההבדלים העיקריים הקיימים בכבישים, בדרכים ובסביבה בכלל בין עונת הקיץ לחורף כולנו מכירים, אך כדאי להזכיר ולחדד את ההבדלים המשמעותיים והקריטיים מבחינת הנהגים שבינינו – 

עונת החורף היא העונה הגשומה, וכאשר הכבישים כולם נשטפים במים מדי כמה ימים, יש לכך כמובן השפעות משמעותיות על הבטיחות בדרכים ועל האופן בו הרכב שלנו יגיב. הגשמים הראשונים נחשבים לרוב למסוכנים במיוחד, שכן הם מעלים מהכביש את כל החומרים שהצטברו ונספגו בו לאורך האביב, הקיץ והסתיו, והופכים אותו לחלק במיוחד למשך כמה ימים לפחות. לכן, בסתיו ובתחילת החורף, כאשר מגיעים הגשמים הראשונים, מומלץ להיזהר יתר על המידה, לנסוע לאט ולהיות ערניים במיוחד. מקומות מסוימים בכביש עלולים להיות חלקלקים מהרגיל ובלתי צפויים, וזהירות יתר יכולה למנוע הרבה תאונות מיותרות במקרים כאלו.

כמובן שמצבים של גשם, סופה או ערפל כבד הם נפוצים יותר בחורף מאשר בקיץ, למרות שהחורף הישראלי אינו מתאפיין ביותר מדי ימים כאלו בשנה. בימים סוערים וגשומים ההבדלים מנהיגת קיץ הם ברורים – ראות מוגבלת, כבישים חלקים, נהגים רבים אחרים אשר הראות שלהם מוגבלת ולכן הם מסוכנים יותר מבחינתו וכו'. במקומות רבים בישראל הכבישים עלולים להיות מוצפים במקרה של ימים גשומים במיוחד, וגם שלוליות גדולות של מים על הכביש מהוות אתגר בטיחותי של ממש עבורנו, במיוחד בכבישים בהם נוסעים במהירות בינונית עד גבוהה.

 

הכנת הרכב לאחר עונת הקיץ לקראת תנאי החורף 

מכיוון שהחורף מציב תנאים מיוחדים, מאתגרים ולעיתים מסוכנים יותר עבור הנהגים בדרכים, מומלץ לבצע הכנות של הרכב לקראת החורף, כמו גם להעביר את עצמכם "רענון" קל בנוגע למשמעויות של נהיגה בתנאי חורף, העלאת המודעות בנוגע לצורך להיות זהירים ולנסוע לאט יותר וכו'.

במיוחד במדינה עם אקלים חם ויבש יחסית כמו ישראל, חשוב לערוך את ההכנות של הרכב לקראת החורף תוך התייחסות לכך שזה עתה הסתיימה תקופה ארוכה יחסית של כחצי שנה ומעלה בה הכבישים היו יבשים, הטמפרטורות היו גבוהות וכך גם האספלט שעל הכביש וכו'. לתנאים השוררים בארץ במהלך הקיץ השפעה משמעותית גם כן על הרכב שלנו ועל הנהיגה בו. האספלט הלוהט והיעדר המשקעים לאורך חודשים ארוכים מעלים את הסיכוי לשחיקה מוגברת של הצמיגים, מה שמצריך כמובן בדיקה מוקפדת לקראת החורף והחלפה של הצמיגים במידת הצורך. בנוסף, מכיוון שהאחיזה של הצמיגים בחורף צפויה להיות נמוכה יותר בימים בהם הכביש רטוב, חשוב שבעתיים שהצמיגים יהיו תקינים ואיכותיים דיו, וכי מערכת הבלמים תהיה מתוחזקת ותקינה לחלוטין. בחורף מתחדד הצורך בבלמים תקינים ויעילים, וחשוב לבדוק זאת עוד בטרם מגיע הגשם הראשון.

 

גם חלקים שונים במנוע מתאמצים לפעמים יתר על המידה במהלך הקיץ – מערכות הקירור של הרכב, לדוגמה, עובדות שעות נוספות במהלך האביב והקיץ הישראלי, ולכן חשוב לבדוק אותן לאורך הקיץ עצמו, כמו גם בבדיקת ההכנה לקראת החורף.

דוגמה מרכזית נוספת לחלק ברכב אותו חשוב לבדוק ולהכין לאחר הקיץ היבש ולקראת החורף הרטוב היא המגבים – זה אולי נשמע לנו כמו חלק קטן ולא כל כך משמעותי ברכב, אך בפועל המגבים הם אביזר בטיחותי בסיסי ומציל חיים. ללא מגבים תקינים וטובים הראות שלנו תפגע משמעותית בחלק ניכר מהזמן (לא רק בזמן גשם אלא גם אחריו, בשעות הבוקר כשהשמשה הקדמית מלאה בטל מהלילה וכו'), ולאורך הקיץ המגבים עלולים להתייבש, להישחק ולהינזק. בדיקה של המגבים והחלפתם בחדשים היא פעולה פשוטה, מהירה וקלה שעשויה להציל את החיים שלכם בקלות, או לפחות לדאוג כי הנסיעה שלכם בימים חורפיים תהיה נוחה ונעימה יותר.

 

טויוטה חדשה או רכב בן עשרים שנה – כיצד לבצע הכנה מסודרת לחורף

כיצד, אם כן, כדאי להכין את הרכב לקראת החורף? כיצד נוכל לוודא כי אנחנו לא שוכחים שום דבר, בודקים את כל מה שצריך לבדוק ומחליפים את כל מה שדורש החלפה? בנוסף, כיצד נדע להתאים את הנהיגה שלנו בזמן החורף ולוודא כי אנו נוהגים בצורה נכונה ובטיחותית?

בכל הנוגע להכנת הרכב, מומלץ ביותר לקחת את הרכב למוסך לפני שמתחילים הגשמים הראשונים. במוסך מורשה ומקצועי יידעו לבדוק את כל מה שדרוש בדיקה לקראת החורף, להחליף את החלקים שצריך להחליף וכו'. הדבר החשוב ביותר מבחינתכם בהקשר זה הוא כאמור לדאוג שהמוסך יהיה מוסך מקצועי ואיכותי, וכי תגיעו אליו בזמן – לפני שהחורף ממש מתחיל ובשאיפה לפני הגשם הראשון (אשר כאמור הופך את הכבישים לחלקים ומסוכנים במיוחד).

ומה בנוגע לנהיגה שלנו? כיצד נתאים אותה לעונת החורף? ובכן, זה כבר תלוי מאוד בסוג הרכב שיש לנו. במידה ורכשנו בשנים האחרונות טויוטה חדשה, לדוגמה, הרכב שלנו מצויד במערכות בטיחות מתקדמות אשר גם מותאמות לחורף. מערכת ABS אשר מונעת נעילה של הגלגלים והחלקה של הרכב בעת בלימה פתאומית היא דוגמה למערכת בה מצוידים רכבים אשר יוצרו בעשור או שניים האחרונים. לכן, במידה ואנו נוהגים על רכב ישן במיוחד, נצטרך להכין עצמנו בצורה שונה לקראת החורף, לזכור שלא לבלום בפתאומיות וכו'.

קיימות דוגמאות רבות נוספות להבדלים שיש לערוך בנהיגה במידה ומדובר ברכב חדש ומאובזר לעומת רכב ישן יחסית. המסקנה המשתמעת מכך היא כי רכבים חדשים יחסית הם באופן כללי בטיחותיים יותר לנהיגה בחורף מאשר רכבים ישנים. עם זאת, במידה ואתם כן נוהגים ברכב ישן, חשוב שבעתיים לבצע את הבדיקה וההכנות המקדימות לחורף. כשאין לכם את כל מערכות הבטיחות וההגנה המתקדמות בהן מצוידים רכבים חדשים כיום, חשוב עוד יותר שכל המערכות שכן קיימות ברכב יהיו תקינות וכי אתם תהיו מודעים עוד יותר לתנאים השוררים בחוץ, ותשנו את המודעות ואופן הנהיגה שלכם בהתאם.

 

מתעניינים בטויוטה חדשה? לחצו כאן לצפיה בדגמי טויוטה החדשים

 

לקבלת מידע נוסף אודות טויוטה התקשרו אלינו למתמ טויוטה חיפה לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות