טויוטה היברידית

כיצד שומרים על תקינות הטויוטה לאורך זמן

כלי הרכב בהם כולנו נוהגים מדי יום הם מכונות מורכבות המכילות אינספור חלקים ומנגנונים שונים, אשר עובדים קשה ומתאמצים על מנת להביאנו ממקום למקום. לכן, רק טבעי כי הרכב שלנו יישחק ויידרש לטיפולים ותיקונים מפעם לפעם. אך כמובן שקיימים הבדלים בין רכבים שונים של יצרניות שונות, כמו גם הבדל מהותי בין רכבים בהם מטפלים כמו שצריך, וכאלו שלא.

 

דגמים רבים של טויוטה נחשבים לרכבים האמינים ביותר בעולם הרכב, הן מבחינה מכאנית והן מבחינות אחרות. זוהי אחת התכונות המסייעות להפוך את טויוטה ליצרנית הרכב הגדולה והמצליחה בעולם, ודגמים פופולאריים כמו טויוטה קורולה לנפוצים ביותר על הכבישים. לכן, בממוצע צפוי רכב של טויוטה להחזיק מעמד ולשמור על תקינות לאורך תקופה ארוכה יותר מאשר רכביהן של מרבית היצרניות האחרות. בכל זאת, גם במקרה של רכבי טויוטה, לבעלי הרכבים יש הרבה מה לעשות על מנת לגרום לרכב להישאר תקין ובמצב טוב לאורך זמן. להלן מדריך הכולל נקודות מרכזיות שונות אותן כדאי לקחת בחשבון וליישם על הרכב הפרטי שלכם, אם ברצונכם לגרום לו להחזיק מעמד לאורך זמן, ולחסוך בהוצאות על תיקונים במוסך –

 

 

תחזוקה שוטפת במקום תיקונים של בעיות קיימות

 

אחד החוקים הראשונים לשמירה על תקינות הרכב לאורך זמן, חוק התקף עבור דגמי טויוטה בדיוק כמו עבור שאר הרכבים, הוא לתחזק את הרכב בצורה שוטפת, במקום לחכות לרגע בו כבר מאורח מדי וזיהינו תקלה או בעיה שנוצרה ברכב. אם כן, מה כוללת תחזוקה שוטפת?

 

 

 

טיפולים תקופתיים במוסך - אפשר להתחיל עם טיפולים תקופתיים במוסך, במועדים שלא יעברו את המועד המומלץ (בין אם מדובר בתאריך מסוים ובין אם בהגעה לקילומטראז' מסוים – הקודם ביניהם). נקודה זו נשמעת טריוויאלית לרובנו, אך בפועל רבים מאיתנו נוהגים לדחות את הטיפול ותמיד מוצאים משהו חשוב יותר לעשות, או סיבות טובות בגינן אין לנו זמן לגשת למוסך ולהפקיד את הרכב לטיפול תקופתי בן כמה שעות. טיפולים שוטפים במסגרתם מוחלפים שמנים ופילטרים מסוימים, כוללים לרוב גם בדיקות כלליות במסגרתן יכולים להתגלות ליקויים אשר תיקונם בזמן עשוי לחסוך בעיות עתידיות חמורות, והרבה מאוד כסף. חשוב מאוד בהקשר זה לטפל בטויוטה שלכם רק במוסכים מורשים של טויוטה, כאלו אשר משתמשים רק בחלפים תקניים ועומדים בכל הסטנדרטים והתקנים המחמירים של טויוטה

 

 

 

בדיקות מים/שמן - מלבד לטיפולים שוטפים במוסך, מומלץ כמובן לבדוק מדי שבוע או שבועיים את מצב השמן והמים שבמערכת הקירור, וזאת על מנת להימנע ממצב בו המנוע מתחמם (למשל, כאשר נוצרת בעיה מסוימת במערכת הקירור). בדיקה כזו אינה לוקחת יותר משתי דקות, ויכולה להציל את המנוע שלנו מבעיות חמורות ביותר. בנוסף, מומלץ שתמיד יהיה בתא המטען של הרכב מיכל קטן עם שמן (למקרה בו נוצר חוסר בשמן מנוע עקב נזילה) ובקבוק של נוזל קירור למנוע או לפחות כמה בקבוקי מים (למקרה בו המנוע מתחמם). כך, גם אם הרכב יסבול מנזילת שמן או כשל מסוים במערכת הקירור, נוכל לוודא כי אנחנו ממלאים שמן ושומרים על רמה סבירה של נוזל קירור/מים במערכת עד שנוכל להגיע למוסך ולתקן את התקלה

 

 

 

בדיקת מים במצבר – זוהי בדיקה פשוטה יחסית שמרבית הנהגים לא עושים אף פעם, אך היא יכולה בקלות להציל את המצבר שלנו וכך לחסוך לנו את הצורך להחליפו לפני שתוקפו פג. את המצבר ניתן לפתוח ולבדוק מהו מפלס המים בפנים. במידה וחסרים מים, יש להוסיף מים מזוקקים. במקרה בו מצטברת חומציות על קטבי המצבר מומלץ לנקות אותה. את הבדיקה הזו מומלץ לבצע אחת לחודש

 

 

 

לחץ אוויר - בדיקה שוטפת נוספת שניתן לעשות לבד ואינה לוקחת יותר מכמה דקות היא לחץ אוויר בצמיגים. במקרה בו לחץ האוויר בצמיגי הרכב נמוך מדי ואיננו מזהים זאת לאורך תקופה, התוצאה עלולה להיות גרועה עבור הרכב. נסיעה בלחץ אוויר לא מתאים יוצרת עומסים בלתי רצויים על חלקים רבים ברכב, מאמצת את המנוע יתר על המידה ועלולה להיות גם מסוכנת בנהיגה במהירות מהירה ובתנאים לא אופטימאליים.

 

 

 

תדלוק בזמן -  חשוב לתדלק בזמן, כאשר מפלס הדלק מתחיל להיות נמוך, ולא לחכות עד לרגע האחרון כאשר המנורה של הדלק כבר דולקת ואנו מתפללים להגיע לתחנת הדלק לפני שהרכב ייכבה. מלבד לכך שזה ימנע מאיתנו מצבי לחץ מסוג זה, תדלוק בזמן הוא רצוי מבחינת הרכב עצמו – במיכל הדלק מצטברים משקעים שונים עם הזמן, וכאשר אנו מחכים עד שהמפלס יהיה ממש נמוך, המנוע צורך את הדלק ה"מלוכלך" יחסית עם המשקעים שבתחתית המיכל, מה שיכול לגרום לו לנזק כמובן

 

 

 

אינדיקאטורים שמחייבים תגובה מידית – כמובן שבמקרים מסוימים יש לטפל באופן מידי על מנת שלא יחמירו ויהפכו לבעיה רצינית יותר, וחשוב מכך – על מנת שלא יסכנו את בטיחות הנוסעים ברכב. לדוגמה, במקרה בו ההגה מתחיל לרעוד במהירויות גבוהות (או בכלל), קיימת לרוב בעיה במנגנון ההיגוי המצריכה בדיקת איזון גלגלים. במקרה כזה חשוב שלא להתמהמה ולקחת את הרכב למוסך כמה שיותר מהר. גם אם זה לא נראה חמור כאשר אתם רק מזהים את הבעיה אינכם יודעים מה בדיוק מצב המנגנונים, לכן חשוב לטפל בבעיה מיד כאשר אתם מזהים אותה. בנוסף, נורות אזהרה שונות הן כמובן דבר שלא כדאי להתעלם ממנו. אם אינכם יודעים מה בדיוק משמעותה של נורת אזהרה מסוימת שנדלקה חפשו בספר הרכב, ואם לא מצאתם ניתן לנסות ולחפש באינטרנט. בכל מקרה – אל תתעלמו. נורות אזהרה יכולות לסייע לנו לשמור על הרכב תקין ושמיש לאורך שנים ארוכות בכך שהן מתריעות לנו על בעיות כאשר הן רק מתחילות, וכך מאפשרות לנו לטפל בבעיה לפני שהיא הופכת לרצינית (ויקרה) יותר

 

 

 

ניקיון תקופתי – למרות שנראה כי ניקיון הרכב הוא עניין של טעם בלבד, בפועל ניקיון תקופתי יסייע לשמור על הרכב במצב טוב לאורך זמן. שטיפה חיצוני של הרכב מדי כמה שבועות היא מומלצת ביותר, בעיקר על מנת לנקות חול, אבק, מלח ושאר חומרים אשר עשויים להצטבר על הרכב מדי יום, ופוגעים לאורך זמן בפח ובצבע. במיוחד במקרה של רכבים אשר חונים במקומות פתוחים וחשופים לשמש ולפגעי מזג אוויר, וכמובן שבמקרה של רכבים הנמצאים הרבה בקרבת הים וסופגים את המלח הנישא באוויר – חשוב מאוד לרענן את הפח ולשטוף אותו מדי תקופה. במקרה של לשלשת ציפורים או פירות אשר נפלו ונדבקו לרכב כאשר חנה ברחוב (נפוץ מאוד בערים בישראל) מומלץ לא להתעכב ולנקות את הלכלוך עוד באותו יום (או שבוע). חומרים אורגניים כאלו הנדבקים לפח הרכב יכולים להשאיר סימנים קבועים אם לא מנקים אותם בזמן, ואפילו ליצור נקודות של חלודה או חורים קטנים בפח, חורים שיהיה יקר מאוד לתקן, וחבל...

 

בנוסף, חול ואבק עלולים להיכנס לאזורים שונים ברכב ובמיוחד למנוע, ולפגוע לאורך זמן בביצועי הרכב. שטיפה טובה מדי כמה שבועות תיתן לרכב שלכם את הסיכויים הטובים ביותר להחזיק מעמד לאורך זמן (מה שיבוא לכדי ביטוי גם במחיר שתוכלו לקבל עליו אם וכאשר תחליטו למכור אותו, במיוחד במקרה בו שמרתם על הצבע והפח בצורה טובה...)

 

 

 

היפטרו ממשקל עודף – רבים מאיתנו מחזיקים כדרך קבע אינספור פריטים שונים בתא המטען או במושב האחורי – פריטים אשר אין לנו באמת צורך שיהיו ברכב. המשקל העודף שאנו מעמיסים כך על הרכב באופן קבוע גורם לתצרוכת דלק גבוהה יותר, לעומס ומתח מתמשך על הקפיצים והשלדה ולעבודה מאומצת יותר של המנוע. קחו כמה דקות לעשות סדר ברכב מדי כמה שבועות והוציאו את כל מה שאינכם באמת צריכים שיהיה שם. זה אולי נראה כמו פעולה קטנה, אך לאורך מאות ואלפי שעות נסיעה מדובר בהקלה משמעותית על המערכות השונות ברכב

 

לסיכום, על מנת לשמור על תקינות הטויוטה שלכם לאורך זמן, חשוב שתטפלו בה כמו שצריך. רכב הוא כלי מורכב ומלא במערכות אשר נשחקות עם הזמן, ועל מנת להשיג את חיי הרכב הארוכים ביותר ואת התפקוד הטוב ביותר לאורך זמן, יש לתחזק את הרכב באופן שוטף. בנוסף, אין תחליף לטיפולים תקופתיים במוסך מורשה ומקצועי – הסכומים שתשלמו עבור הטיפולים הללו הם נמוכים ביותר ביחס למה שתיאלצו לשלם במידה ותתמהמהו עם הטיפולים והבדיקות התקופתיות, ותגיעו למוסך רק כשכבר קיימות בעיות המורגשות ברכב.




שינוי גודל טקסט שינוי ניגודיות הצהרת נגישות
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות