טויוטה היברידית

מסעה של טויוטה אל עבר המכונית האקולוגית האולטימטיבית

ההתחממות הגלובאלית ושינויי האקלים שמתרחשים סביבנו בקצב מואץ בעשורים האחרונים הופכים בשנים האחרונות לאחד הנושאים המרכזיים והחשובים ביותר שעל שולחנה האנושות כולה, כאשר יותר ויותר אנשים מבינים כי נושא זה בעל השפעה עצומה על החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, ובמיוחד על אלו של ילדינו ונכדינו. בעוד תעשיית הרכב מהווה גורם משמעותי בפליטת גזי חממה, המשפיעים על דפוסי האקלים העולמיים בטווחי זמן ארוכים, ברור לכולם כי לא ניתן פשוט להשבית את עולם הרכב והתחבורה. לכן, הצורך בפיתוח טכנולוגיות הנעה חדשות וידידותיות יותר לסביבה הוא צורך בהול ומיידי. חברת טויוטה, אשר מובילה את עולם הרכב מבחינות רבות, החלה במסעה אל עבר פיתוח הנעה אקולוגית וידידותית לסביבה כבר לפני עשורים. מסע זה נמצא כיום בעיצומו וצפוי לחדש ולשנות, שוב, את עולם הרכב כפי שאנו מכירים אותו.

 

חלוצת ההנעה ההיברידית

אחת הנקודות המרכזיות והחשובות ביותר במסעה של האנושות כולה אל עבר עתיד ירוק ובר קיימא יותר נרשמה בסוף שנות התשעים, כאשר טויוטה השיקה לעולם את המכונית ההיברידית הראשונה - טויוטה פריוס, דגם נפוץ ופופולארי עד היום. זה היה כבר לפני למעלה מעשרים שנים, ומאז ועד היום הושקו אינספור דגמים היברידיים נוספים, ביניהם גם רכבי שטח (דוגמת טויוטה  RAV 4 וטויוטה CH-R), רכבי מנהלים (טויוטה קאמרי) ואפילו משאיות ואוטובוסים. 

 

טויוטה לא רק השיקה את המכונית ההיברידית הראשונה, היא גם הייתה אחראית על המחקר והפיתוח אשר הובילו ליצירת טכנולוגיה חדשנית זו, טכנולוגיה אותה אימצו מאז אינספור יצרניות רכב נוספות. ההנעה ההיברידית, עבור מי שחי על הירח במהלך עשרים השנים האחרונות, היא הנעה משולבת של שני מנועים – מנוע בנזין ומנוע חשמלי, אשר נטען במהלך הנסיעה. כך, מתאפשרת תצרוכת דלק יעילה יותר באופן משמעותי מזו המתקבלת בהנעה רגילה, וכאשר מחשבים את החיסכון במונחים של מיליוני כלי רכב בעולם הגדול, מתקבל חיסכון עצום בשימוש בדלקים מזהמים ובפליטות גזי חממה.

 

מעבר לפיתוח הטכנולוגיה ההיברידית והטמעתה בשוק הרכב, מדובר בנקודת מפנה באופן בו מתייחס העולם התעשייתי לבעיית האקלים ואיכות הסביבה. חברה בסדר גודל של טויוטה, אשר משקיעה מיליארדים במחקר ופיתוח של טכנולוגיות אלטרנטיביות וידידותיות יותר לסביבה ומראה לעולם כי פיתוחים מסוג זה והטמעתם בשוק העולמי היא אפשרית ואף רווחית – זה מקרה ייחודי אשר מתווה את הדרך להמשך ההתקדמות הטכנולוגית בעולם. ואכן, גם כיום עדיין מנסות כמה מהחברות הגדולות והמצליחות ביותר בעולם לפתח טכנולוגיות חדשות אשר יסייעו להתמודד בצורה טובה יותר עם אתגרים גלובאליים דוגמת האתגר האקולוגי מולו אנו ניצבים.

 

פריצות דרך גם בייעול הנעת הבנזין והדיזל הרגילה

טויוטה כמובן לא מסתפקת בפיתוח של טכנולוגיות הנעה חדשות, שכן ברור לכולם כי רק עוד כמה עשורים טובים יוכל עולם הרכב כולו לעבור לעבוד באמצעות הנעות ידידותיות לסביבה. הנעות הבנזין והדיזל המסורתיות צפויות להישאר איתנו לפחות עוד כמה שנים טובות...

 

לכן, כבר בדגמים החדשים של טויוטה אשר אינם היברידיים (דוגמת טויוטה אוונסיס, טויוטה לנד קרוזר ועוד), כמו גם ברכבים של יצרניות נוספות אשר מנסות להטמיע את הטכנולוגיות שמפתחים בטויוטה, ניתן למצוא פיתוחים ורכיבים שונים המייעלים את אופן פעולת המנוע והופכים אותו לידידותי יותר לסביבה.

 

דוגמה טובה לכך היא מנוע תזמון שסתומים חכם שפיתחה טויוטה, מאפשר למנוע לשרוף דלק בצורה יעילה יותר, וכך להקטין את כמות פליטת הגזים המזהמים עבור כל קילומטר שהרכב נוסע (זאת על ידי העלאת כמות האוויר הנקי אשר נכנס לצילינדר במנוע בזמן שהמנוע מאיץ). גם בהנעת דיזל פיתחה טויוטה רכיבים וטכניקות המשפרות את ביצועי המנוע ומורידות את רמת הפליטות, דוגמת מסילת הדיזל המשותפת (D-4D) אשר מזריקה דלק ישירות לתא הבעירה.

 

פיתוחים אלו מונעים מההבנה כי מנועי הבנזין והדיזל אשר נפוצים יותר מכל סוג אחר של מנוע כיום בתעשיית הרכב, ימשיכו להיות הנפוצים ביותר לפחות עוד כמה שנים טובות, אם לא כמה עשורים. לכן, גם חיסכון של כמה אחוזים בפליטת הגזים המזהמים יהיה בעל השפעה משמעותית ומקיפה על העולם בו אנו חיים.

 

הנעת מימן וחזון העולם האוטונומי

פיתוח מסקרן נוסף של טויוטה במסגרת מסעה לפיתוח הנעה יעילה ואקולוגית יותר ויותר הוא זה של הנעת מימן. גם כאן, טויוטה היא החלוצה בתחום והראשונה להשיק דגם פרטי המונע באמצעות טכנולוגיה זו, כמו גם אוטובוסים אשר כבר נוסעים ברחובות טוקיו. 

 

בקצרה, הנעת מימן אמורה להיות ירוקה וידידותית לסביבה אפילו יותר מההנעה ההיברידית, שכן היא אינה כרוכה בפליטת גזים מזהמים בכלל! בשנים אלו ממש מתחילות יצרניות נוספות להשיק דגמים של רכבים המונעים בהנעת מימן, ולמרות שטכנולוגיה זו עדיין אינה נמצאת הנקודה בו היא יכולה להחליף מיידית את סוגי ההנעות האחרות, רבים בעולם מקווים כי זהו אכן הכיוון בו יש לצעוד על מנת לפתור את העולם מסוגי ההנעות הישנות והמזהמות כבר בעשורים הקרובים.

 

ואם בעתיד הקרוב עסקינן, בשנים האחרונות הכריזה טויוטה על השקעה של מעל למיליארד יורו בהקמת מכון למחקר ופיתוח אשר מטרתו היא פיתוח והטמעה נרחבת של רכבים אוטונומיים, או במילים אחרות – רכבים ללא נהגים.

כמובן שתחום זה מסקרן בפני עצמו והינו בעל השלכות מרחיקות לכת על החיים של כולנו, אך גם מנקודת מבט אקולוגית מדובר באחד הפיתוחים החשובים ומעוררי התקווה. הסיבה לכך פשוטה – כל מי שמעורב בעולם הרכב ו/או בנושאים סביבתיים וטכנולוגיים מבין כי רכבים אוטונומיים ישנו לחלוטין את כללי המשחק, גם בכל הנוגע להשפעתם על איכות הסביבה.

 

בעולם בו הרכבים נוהגים בעצמם, יהיה צורך בהרבה פחות רכבים. בניגוד להיום, לא כל אדם בוגר ייאלץ להחזיק רכב פרטי, ולא כל משק בית יזדקק לשני רכבים ומעלה. על ידי בנייה של רשת המתאמת בין הרכבים האוטונומיים הרבים שעל הכביש ניתן יהיה לייעל משמעותית את האופן בו זמנו של כל רכב מנוצל, וליישם מערכת בה אנשים רבים משתמשים באותם רכבים. זה צפוי להוריד בעשרות אחוזים את כמות הרכבים על הכביש, ובהתאם את הנזקים השונים הנגרמים לסביבה כתוצאה מריבוי כלי הרכב בעולמנו.

 

לסיכום, טויוטה נמצאת עדיין בעיצומו של מסע ארוך טווח לייצור הרכבים האקולוגיים והידידותיים ביותר לסביבה שהעולם ראה מימיו. הודות לחברות כאלו, אשר מוכנות לשים מטרות גדולות כמו השמירה על המערכת האקולוגית שלנו למען הדורות הבאים, לפני שורת הרווח שלהן, קיים סיכוי טוב שהאנושות תצליח להתמודד בהצלחה עם האתגרים הגדולים העומדים לפתחה.

 

לפניה בנושא דגמי טויוטה החדשים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות דף צור קשר באתר.

 

למידע נוסף אודות טויוטה ראב 4 לחצו כאן

למידע נוסף אודות טויוטה C-HR לחצו כאן

לצפייה בכל דגמי טויוטה לחצו כאן




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות