טויוטה קורולה

לא רק משפחתיות - הקטגוריות השונות בהן מתמחה טויוטה

המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל, ובעולם כולו, לאורך לא מעט שנים בעשורים האחרונים, היא טויוטה קורולה, המוכרת לנהג הישראלי מקרוב. מבט מהיר סביבנו בעת נהיגה בכבישי הארץ מגלה מיד כי כמות הקורולות הנוסעות על כבישי ישראל היא עצומה, כאשר אינספור חברות ובתי עסק משתמשות ברכב זה כמרכיב העיקרי של צי הרכבים שלהן. ואכן, עבור ישראלים רבים, השם "טויוטה" מעלה בעיקר אסוציאציה של הקורולה המשפחתית, כמו גם של רכבים היברידיים דוגמת הפראיוס המפורסמת. עם זאת, טויוטה עצמה מתמחה ומובילה את השוק במספר קטגוריות שונות, וממש לא רק בקטגוריית הרכבים המשפחתיים. להלן כמה מאותן קטגוריות מרכזיות אותן שווה להכיר, ובהן נמצא נוכחות מרכזית ומורגשת ביותר של יצרנית הרכב היפנית הוותיקה והמצליחה כל כך – 

 

רכבים היברידיים – זו אמנם אינה קטגוריה בפני עצמה, שכן רכבים היברידיים מהווים כיום חלק ממספר קטגוריות שונות ונפרדות, אך בכל זאת שווה לציין סגמנט זה של עולם הרכב בהקשר של טויוטה, שכן היא אמונה על המצאתה ופיתוחה של טכנולוגיה זו, לא פחות, והיא גם מהמובילות בפיתוח ומכירה של דגמים היברידיים חדשים. את ההנעה ההיברידית פיתחה טויוטה עוד בשנות התשעים של המאה הקודמת, כאשר הדגם ההיברידי הראשון בעולם – "טויוטה פראיוס", יצא לשוק כבר בשנת 1997. מאז ועד היום נראה כי ההנעה ההיברידית זכתה למקום של כבוד בעולם הרכב, בראש ובראשונה מפאת המענה שהיא מעניקה לבעיה החמורה והמתגברת של זיהום אוויר ופליטת גזי חממה מזהמים מצד עולם התחבורה. כיום, ניתן למצוא כאמור מגוון רחב של רכבים היברידיים מסוגים שונים ובקטגוריות שונות, דוגמת רכבי שטח או רכבי מיני, כמו גם לא מעט דגמים היברידיים של יצרניות רכב אחרות המתחרות בטויוטה, ומשכפלות את הטכנולוגיה שהיא מייצרת.

 

רכבים משפחתיים – חייבים לציין כמובן את קטגוריית הרכבים המשפחתיים, שכן דגמים אלו הם מהנמכרים ביותר בהיסטוריה של עולם הרכב בכלל, כמו גם ספציפית בישראל. בהקשר זה, כפי שציינו לעיל, השם המוכר ביותר בישראל ובעולם כולו הוא כמובן "טויוטה קורולה", אשר שברה שיאי מכירות וזכתה לאורך לא מעט שנים בתואר המכונית הנמכרת ביותר בעולם. לטויוטה מספר משפחתיות פופולאריות שונות, אך מעניין יותר לסקור את הפיתוחים והשינויים המנהיגה טויוטה בסגמנט זה, וספציפית את פיתוח מערך הבטיחות הכולל והמתקדם בו מצוידת כיום כל משפחתית חדשה היוצאת ממפעלי טויוטה. מערכות הבטיחות החדשות המפתחת טויוטה בראש ובראשונה עבור דגמיה המשפחתיים כוללים מערכת בקרת סטייה מנתיב הנהיגה, החלפה אוטומאטית בין אור גבוה לנמוך, התראה (ואף התערבות של הרכב) במקרה של צורך בבלימה מיידית ועוד אינספור מאפיינים שונים אשר במהרה הופכים בשנים האחרונות לסטנדרט בעולם הרכב בכלל, ולא רק בקטגוריית המשפחתיות.

 

רכבי שטח מאסיביים – בעוד טויוטה מוכרת וידועה כאמור בראש ובראשונה בזכות דגמיה המשפחתיים, חשוב לזכור כי חברה זו מככבת בראש רשימת יצרניות הרכב המצליחות גם בקטגוריות שונות לחלוטין, דוגמת רכבי שטח, וספציפית, קטגוריה המכונה "רכבי שטח מאסיביים", או באנגלית – "E-SUV". הדגם המפורסם והמוכר ביותר של החברה בהקשר זה הוא כמובן "טויוטה לנד קרוזר", הנמכר בהמוניו בארץ ובעולם ומהווה את אחד מרכבי השטח החזקים והאמינים ביותר בתחום. רק בישראל נמכרו מעל לעשרים וארבעה אלף רכבים מדגם זה מאז הושק כאן לראשונה לפני עשרים ושתיים שנים בלבד, ובעולם נמכרו כמה מיליוני רכבים מדגם זה. הנקודה היא כי טויוטה אינה מתמחה ועוסקת אך ורק בקטגוריית הרכבים המשפחתיים או הרכבים ההיברידיים, אלא שולחת ידה גם לקטגוריות השונות כל כך של רכבי שטח מאסיביים ועוצמתיים.

 

רכבי קרוסאובר – בטויוטה התמחו בעשורים האחרונים גם בפיתוח של דגמי קרוסאובר, המציעים את השילוב המתבקש והפופולארי כל כך שבין רכבי כביש עירוניים לבין רכבי שטח. דגמים כמו טויוטה ראב 4 (RAV 4) או טויוטה C-HR מציעים שילוב נפלא זה, המאפשר לרבים להשתמש ברכב לצרכים פונקציונאליים במרחב העירוני באופן שוטף, ולצאת ולנהוג בשטח כאוות  נפשם בסופי שבוע ובחופשות. למעשה, רכבי קרוסאובר הפכו לסמל סטאטוס של ממש בישראל במהלך העשור או שניים האחרונים, כאשר ניתן לראות כמות עצומה מהם על הכביש ובמיוחד בערים הגדולות. הרבה מאוד אנשים הגיעו למסקנה כי שווה להם להשקיע עוד סכום מסוים ברכב קרוסאובר, המעניק להם את הטוב משני העולמות גם יחד, במקום להסתפק רק במכונית משפחתית או רק ברכב שטח. דגמי הקרוסאובר שפיתחה טויוטה מתאפיינים בעיצוב, גודל, עצמת מנוע ומאפיינים בסיסיים ומרכזיים נוספים אשר מותאמים באופן מושלם הן לנהיגה עירונית והן לנהיגת שטח או נהיגה בכבישים הפתוחים. בשנים האחרונות ניתן אף למצוא לא מעט מדגמים אלו גם בגרסאות היברידיות, לצורך השלמת ה"מהפכה" – כיום, רבים אינם מסתפקים ברכב המוגבל לקטגוריה אחת בלבד, ונהנים מרכב כביש עירוני, רכב שטח ורכב היברידי, הכל באותה מכונית ממש...

 

רכבים קומפקטיים – טויוטה מתמחה גם בקטגוריה ההפוכה המידה מסוימת לזו של רכבי השטח המאסיביים, כאשר הכוונה כאן היא לרכבים קטנים וקומפקטיים, ספציפית כאלו המתאימים לנהיגה במרחב העירוני הסואן, כמו גם למציאת חנייה בו... הדגם הקומפקטי הקלאסי והמוכר ביותר של טויוטה הוא כמובן טויוטה יאריס, אותה כולנו מכירים משכבר הימים ואשר עברה מעט שינויים ועדכונים בעיצוב בדגמים האחרונים. מלבד ליאריס, ניתן לראות כיום יותר ויותר מהדגם הקומפקטי החדיש של החברה – טויוטה אייגו, המעוצב בצורה אשר אינה משאירה מקום לבלבול. מדובר ברכב קטן ו"שובב" מבחינת עיצובו וביצועיו, המאפשר להשתחל בין כל פקקי התנועה, למצוא מקום חנייה ביתר קלות, ליהנות מצריכת דלק חסכונית במיוחד ועוד. 

 

גילשו לכאן לצפיה בכל דגמי טויוטה החדשים

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות