בקרת שיוט אדפטיבית

בקרת שיוט אדפטיבית בטויוטה - מה זה אומר

ככל שמדובר על תעשיית הרכב מסוג טויוטה ואחרים היא מתפתחת במהירות גבוהה מאוד ולא תמיד ניתן לעקוב אחרי כל מה שמתרחש. בכל שנה מגיעים אלינו מרחבי העולם דגמים חדישים ומתקדמים של רכבים שכל אחד מהם מצויד בטכנולוגיה שנוצרה על מנת לסייע לנו להרגיש בטוחים יותר בנהיגה וגם בשביל למנוע תאונות ופגיעה בחיי אדם.

כיום ניתן לראות מכוניות אוטומטיות או חשמליות שעושות בשביל הנהג את רב העבודה. רכבים אלו מאפשרים נהיגה בטוחה מאוד וניתן לסמוך על המערכות שנבדקו מאות פעמים על ידי מהנדסי הרכב בחברה. מונחים רבים ומושגים חדשים מביאים לבלבול רב אצל הקונים עד כדי כך שלעיתים אי אפשר לדעת כבר מה חשוב יותר ומה פחות. מה שבטוח הוא שהתעשייה בכללותה צועדת למקום הרבה יותר בטוח וזו כבר בשורה חיובית לנהגים הרבים.

טויוטה – אז מה חדש

ישנם מושגים רבים חדשים שבוודאי נתקלתם בהם בזמן האחרון. מערכות בקרת סטייה ברכב טויוטה, בלימה סמי אוטומטית ועוד מושגים שרק מהנדסי רכב מכירים. בשנים האחרונות פועלת תעשיית הרכב על מנת להשיג את עצמאותה. היצרנים השונים עובדים במרץ על פיתוח של מכוניות אוטומטיות שמסוגלות לעצור בעצמן, לסטות מהנתיב ובאופן כללי לנסוע לבדן. אמנם יש עוד זמן רב עד שנראה מכוניות נוסעות בכוחות עצמן אך זה הולך ומתקרב מיום ליום.

אחד מארגוני הבטיחות האירופיים הבכירים הודיע שהוא יעניק ציון בטיחות גבוה יותר לכל דגם אשר יגיע מצויד באמצעי בטיחות סמי אוטונומיים. מדובר כאמור על אמצעים אשר מאפשרים למכונית לדעת בעצמה איך לבלום או להסיט את עצמה מנתיב התנגשות. מדובר על הפחתה ניכרת של סיכויי המכונית להיות מעורבת בתאונה כל שהיא או לפגוע בהולך רגל.

מה בקרת שיוט אדפטיבית

כאשר אנו מדברים על בקרה מסוג זה, ניתן להבין שהיא מבוססת בקרת השיוט של רכב טויוטה וגם על מערכות הבלימה השונות. במכונית אשר מצוידת במערכת כזו יכול הנהג לקבוע את מהירות הנסיעה שהוא מעוניין בה. אין זה משנה מה תהיה המהירות שנקבעה כאשר היא נוסעת בכביש ריק היא תנהג כמו כל רכב אחר. מאידך כאשר יופיע לפניה רכב אחר היא תמדוד את המרחק שמאחורי הרכב ותאט את המהירות על מנת להתאים את עצמה.

דוגמא לכך היא מכונית אשר נוסעת במהירות של 100 קמ"ש ומצוידת במערכת שיוט תתקרב לרכב שנוסע רק 90 קמ"ש, היא תאט וכל זאת ללא כל התערבות של הנהג שיתכן ולא שם לב בכלל למהירות שלו. המכונית תמשיך לשמור על מהירות של 90 קמ"ש עד שיתרחש שינוי במהירות של הרכב שמלפניה. אך גם כאשר הרכב שמלפנים יאיץ למהירות של 130 קמ"ש היא תמשיך לשמור על המהירות המרבית שקבע הנהג מראש.

מה עוד מאפיין את המערכת של טויוטה

בלימת חירום היא במקרים רבים קטלנית ובדרך כלל מבוססת על האינסטינקטים של הנהג. כאשר קיימת מערכת שיוט היא ללא ספק תציל אתכם במקרה של בלימת חירום של רכב טויוטה או כל דבר אחר אשר מתרחש במפתיע וגורם לנו לבלום בפתאומיות. למעשה רבות מהתאונות מתרחשות כתוצאה מבלימת חירום מאוחרת שלא מספיקה כלל על מנת להציל את הנהג מפגיעה בטוחה.

גם סטייה מנתיב הנסיעה היא תורם נכבד לתאונות דרכים עם נפגעים רבים. מערכת השיוט מסוגלת למנוע את הסטייה מהנתיב על ידי כך שהיא קוראת את רוחב הכביש באמצעות חיישנים. החיישנים עובדים ללא הפסקה ומודדים את הכביש ואת השוליים שלו. בצורה כזו גם במקרה של עייפות קלה בה הנהג מסיט לרגע את המבט מהכביש תתקן המכונית את ההגה והרכב יוותר בנתיב הבטוח. בדגמים יותר משוכללים מסוגלת המערכת הזו לפעול במשך יותר מעשר שניות. מצד שני הורדה של הידיים מההגה תביא להתרעה של צליל מיוחד שיש להחזיר את הידיים להגה.

 

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות